söndag 14 september 2008

Hever Castle

Solig helg i England, äntligen lite Brittsommar trots att man känner i luften att det går mot höst nu. Jag känner att en förkylning smyger sig på, den första på flera år isåfall, men jag bekämpar den med te & honung, het fisksoppa och mycket sömn.

Nästa vecka kommer bli en utmaning. Mitt första egna projekt startar på måndag och jag har en känsla av att min motor har fastnat i en transport i kaoset på M20, det brann nämligen i Eurotunneln (mellan UK och Frankrike) förra veckan. Det hade ju varit en bra start - not. Det är lite snurrigt på jobbet nu. Dom la helt plötsligt ner nästan hela Japanprojektet och jag hade precis avslutat mina Matlab-projekt. Så hade jag bara en enda grej på gång, otroligt! I en dag typ... För nu har jag plötsligt ett helt eget projekt plus ett helt nytt Matlab-projekt. Bara sådär. Spännande, men vad vore vardagen utan överraskningar?! ;-)

Netballen ångar vidare! Vi tränade igen förra veckan, det är alltså jag och två tjejer från jobbet, och vi blev indelade i lag. Det råder väl ingen tvekan om att jag hamnade i farmarlaget, kan ju knappt reglerna. :-) Jag kan ju trösta mig med att jag fick gott sällskap av en av de andra tjejerna från jobbet, hon blev dessutom kapten för vårt lag hahaha!... Det är faktiskt en himla trevlig sport! Men rätt jobbigt för oss otränade... Vi körde idioten på förra träningen, bara en sån sak, när sprang jag idioten sist liksom?? Fatta vilken kondition jag kommer att få, jag kommer att bli som ett litet tunnt streck. ;-) På tisdag skall jag spela match!?! Här är det snabba ryck, har precis fattat reglerna så är det plötsligt match, haha!... Det blir intressant, men jag ser verkligen fram emot det. Har saknat bollsporter och hela den här lag-grejen, det är väldigt roligt faktiskt.

Igår var jag och Arvid på Hever Castle i Kent. Det var en underbar dag! Vi strosade runt i slottsområdet i solskenet och njöt av alla vackra miljöer. Efter ett besök inne på själva slottet fikade vi med te och scones. Såklart, vi är ju England! Det var en härlig utflykt. Nästa helg skall vi åka upp till London och träffa lite vänner. Varje helg är som en liten semester, det finns så mycket att se och göra!

//Karin & Arvid












Inga kommentarer: