fredag 25 april 2008

Hej fredag

Idag har varit en väldigt bra dag, vi hade JM på besök och pratade diesel och framtidsutveckling. Om seminariet i Tyskland var det roligaste jag har gjort hittills, så kommer detta nog på en god andra plats. Hela dagen idag har jag lyssnat på deras grymt smarta idéer och fått kolla in deras koncept på en prototypbil. Det är så intressant, ja, jag lär ju ha världens roligaste jobb dagar som denna! Dessutom var det fjäsk-lunch för JM med snittar och chokladtårta och det är aldrig fel. :-)

Efter långmötet fredagsfikade jag med min avdelning och vi käkade "salt sill" och singoalla-kakor! Våran kemi-tant hade varit på Ikea och var tvungen att köpa sån där svensk lakrits som jag alltid snackar om. Och så satt alla och smaskade salta sillar och bara "uuuuhhhhh!!!", för smakade tydligen romp, haha! Så jag fick alla för mig själv. Hur gulligt är inte det? Dom är fina, min lilla avdelning.

Arvid har inte gjort många knop idag. En kurs, en evighetslång pub-lunch (med öl!!) och sedan raka vägen hem klockan 14. Lyx! Då kan ni ju kanske tycka att han borde tvätta och dona när han var hemma så tidigt? Och tänk för att det GJORDE han! Han är bra, min lilla sambo.

Nu skall vi kolla på en film med anorektiker-Keira och jag kommer väl att somna ifrån som vanligt. Ser fram emot en slapp-helg, med promenad i Tilgate Park (med grisarna ni vet) och lite scrap-booking. Hoppas på sol! Vi skall ladda batterierna, som man säger. Nästa helg skall vi på storstads-weekend till en huvudstad nära oss - och det är inte London! :-) Mhmm, grubbla på den ni och ha en bra helg!

//puss o kram

Inga kommentarer: