måndag 21 april 2008

Homebird

40 timmar, så länge varade helgens besök. Inte jättelänge - men helt klart värt besväret!


Jag jobbade halvdag på fredagen och körde Puggen upp till Arvid på Ford (utan GPS!). Sedan drog vi till Stanstedt och tog ett försenat flyg hem till käraste Göteborg. Vilken fantastisk helg, vilket väder! Det kändes redan när vi landaddeSäve och drog in kvällsluften, det luktade försommar! Arvid drog raka vägen in till stan för AW och jag åkte hem och åt havskräftor och kollade på en film, som pappa avslöjade handlingen på hela tiden.
På lördagen drog jag in till stan, gud vad jag har saknat stan!!! Jag har inte varit på stan sen förra hösten. Vad mycket folk, solbrillor och ballerinaskor. Vårväder och mjukglass och glittrande kanal. Jag älskar Göteborg på våren. Det är fotbollsväder, uteserveringar och stämning, man kan bara älska det! Jag shoppade mina svarta stuprörsbrallor (finns knappt att få tag på här för här gillar man bara bootcut). Hade lyckats glömma mitt sim-kort hemma, men lyckades ändå möta upp dubbel-A och Neo och Arvid efter lyckad byxshopping. Vi gick och satte oss på en uteservering vid Gamle Port och drack vårens första ute-öl med näsorna mot solen.
Härligt!!!
Sedan mötte jag och Anna upp Ingrid, för födelsedagsmiddag på Svarta Oliver. Det var hur trevligt och mysigt som helst!!! Avslutade kvällen med en drink på Picasso och tog sedan bussen hem (!). Satt uppe länge och småpratade med mamma och brorsan, om allt och ingenting. Arvid spenderade kvällen på fel sida stan och på konsert, med mopperaggare och bönder. Det var Ebba Grön-coves och klackarna i taket, vad jag förstod. :-)

På söndagen grillade vi korv och försökte njuta av solen innan den försvann. Kollade in båten och alla finesser som pappa fixat med. Längtar verkligen till sommaren nu! Sedan var det dags att dra till Säve och ta flyget hem. Var väl hemma här vid 19-tiden, efter att vi hämtat min bil och kört hem. Lyssnade på min nya Håkan Hellström-skiva i bilen och måste säga att den är rakt igenom fantastisk!
Idag var vi tillbaka på våra smått kaotiska, men roliga jobb! (Jag får inte säga att jag har jobbångest för Arvid, eftersom jag trivs så bra på jobbet, men det hade jag faktiskt... jag hade mycket hellre stannat i Gbg och solat mig, än att åka till mitt kaotiska jobbparadis!) Så njut av vädret hemma era solgrisar, för här regnar det faktiskt!
Dessutom hände en mycket otrevlig sak idag! TV-licensligan var här och "pejlade". Inte sådär mesigt som dom gör hemma, utan hårt och brutalt och med krav att få komma in och kolla om vi har TV! What?! Dom hade stått och lurpassat på oss och som tur var så kom Arvid hem först (jag hade ju kissat på mig av skräck om TV-licensmaffian hade slitit i dörren!). Jävligt obehagligt, särskilt med tanke på att det är 1000 pund i böter om man inte betalat TV-licensen. Alltså, ingen snigel på ögat eller "skärpt TV-kontroll i... Nol, Gnosjö och Överkalix" eller sånt trams - här är det rakt på sak, husrannsakan och riktiga hot med böter som verkligen skulle svida!... Hur hade vi kunnat "glömma" det! Behöver jag säga att vi sprang till datorn och panik-betalade på momangen eller? Hej förföljelsemani liksom...

Så spännande har vi det! Ha det så bra därhemma i solen, jag saknar er alla!
//Karin

Inga kommentarer: