lördag 5 april 2008

Smått & gott

Lite uppdatering sen sist. Arvid kom hem tillslut, det var skönt att ha honom hemma igen. Det första han gjorde var att fixa vår hemtelefon, med en medköpt pryl från Sverige. Så nu funkar det att ringa vår hemtelefon igen!! (Vi har samma, svenska nummer som innan vi flyttade.) Han är bra, min sambo. Det var ny energi hos oss efter hemma-besöket, det var skönt att träffa vännerna hemma och få lite distans till det turbolivet vi lever här. Dessutom köpte jag en ny mobil hemma och fyllde på lakritsförrådet.

Denna veckan har varit hetisk för oss båda. Min inledande jobb-smekmånad är definitivt över… Jag lär mig väldigt mycket, dels om det området jag jobbar med, men även hur olika vi uppträder i jobbet – män och kvinnor. En man kan säga något han är 50% säker på med en sån övertygelse, så att alla tror att han vet exakt vad han snackar om. (Och jag kan säga fem gånger i rad att han har missuppfattat, utan att det gör någon skillnad… Men jag jobbar på det där med övertygelsen!...) Det är så ovant med tjejer på mitt företag, det bara är så det är och det har både nackdelar och fördelar. Man måste vara tuff.

Arvid har mycket på gång som vanligt. Jag avslöjar inget än, men ni skall få info så fort något händer på hans jobbfront. Han har fått en ny kollega, som skall avlasta honom lite, det är bra. Han var förkyld förra veckan, men har repat sig nu. Det var snorpapper, c-vitamintabletter och temuggar över hela lägenheten och han var så sjuk som bara en man kan bli. ;-) Nu har han ny energi och nästa vecka skall han börja gymma! Vi är hur grymma som helst nu. Jag har utökat min prova-på-lista nu med att gå och dansa (hiphop/funk/disco) på träningscentret K2. Första gången i torsdags - det var skitkul, huuur svettigt som helst och väldigt tjejigt.



Idag har vi varit i Hambleden, det är en liten håla där bl.a. delar av Morden i Midsomer har spelats in. Vägen dit gick genom världens mysigaste lilla stad, Marlow.
<------ Marlow




Själva Hambleden låg verkligen mitt i ingenstans och bestod av en kyrka, en pub, en lokal affär (bild till höger) och ett tiotal supermysiga tegelhus. Det var så pittoreskt och gulligt, verkligen äkta engelsk landsbygd! Vi tog en öl på pubben, promenerade en sväng i kylan och sedan hade vi sett allt.






Vi träffade inte Mr. Barnaby, ingen blev mördad just idag, det var inte mycket action alls i ”Midsomer”, men det var en himla mysig utflykt! På vägen hem drog vi genom Croydon för ett Ikea-besök. Åt köttbullar, shoppade lite småprylar, ljus och en hel del lingonberry-jam och Swedish polarbread.


Nästa vecka är vi knappt hemma nån av oss. Jag åker till Tyskland på måndag på en 3-dagars kurs. Arvid åker till Belgien på utbildning. Det är så himla bra tajmat att vi är borta samtidigt, så slipper vi vara själva! Det kommer bli en tuff vecka, så lagom till nästa helg är vi nog rätt möra, men jag hoppas det blir kul. Helgen den 18-20 april har vi bokat biljetter hem till Göteborg. Vi jobbar halvdag på fredagen och drar upp till Stanstedt, för en kortvisit hemma. Arvid skall träffa polarna och min plan är att ha en riktig tjejkväll på lördagen (födelsedagsfest Ingrid?..). Gärna hinna med att gosa lite med Neo också, fina lilla söta. Den helgen ser jag verkligen fram emot! April kommer att gå så fort, vi kommer inte hinna blinka innan det är maj känns det som. Maj kommer att börja med en äkta romaniskt storstads-weekend – hur, när och var berättar jag nästa gång!

Ljuva, ljuva dink-livet…
//Karin & Arvid


[Neo - dom är rätt söta ändå... :-) ]

1 kommentar:

elinmaja sa...

vad bra att telefonen fungerar! då höres vi snart. Hälsnignar Elin