onsdag 28 maj 2008

Bilen på service

Hemma supertidigt idag, för bilen (Puggen) skulle lämnas på verkstaden. Det var en ny erfarenhet för mig, eftersom verkstaden vanligtvis är lika med pappas jobb. Men okej. Jag beställde tid igår och det är ju lite kris eftersom avgassystemet pajat och jag blir lite orolig för jag kör ju rätt långt varje dag. Dessutom skulle olja och filter bytas.


När jag kom dit möts jag av en förvirrad kille, knappt en dag över 13 och med gapande mun och heltatuerade armar. Han blir ännu mer förvirrad när jag säger att jag skall lämna min bil (men inte till dig förhoppningsvis). Han säger att dom är en halvtimme efter i schemat och att jag kan få komma tillbaka imorgon om jag vill. Eh, nejtackdumhuvud. Så jag lämnade nyckeln till honom och mitt mobilnummer och dom har fortfaramnde inte ringt. (Det är i princip bara över gatan från där jag bor.) Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men jag fick hyfsat dåliga vibbar av lillkillen. Jag tippar på att dom toppfyller med ny olja, utan att byta den gamla, och att dom täpper igen hålet i avgassystemet med tidningspapper och tapetklister. Och för det tar dom en miljon pund. För SMARThuvudet jag bokade in den här servicen en dag före löning. Bra jobbat...


Jag glömde berätta om dom fina presenterna jag fick av min familj i helgen juh! Jag fick ett EM-kit för svenne-bananer, dvs den officiella matchtröjan samt en fin vimpel att sätta i bilen! :-) Dessutom fick vi massa goa grejer - polarbröd, hushållsost, saltlakrits och ferraribilar. Idag åker Arvid till Göteborg på tjänsteresa. Det skall bos på Gothia Tower, ätas räkmacka på Heaven 23 och drickas bärs, kanske skall det jobbas lite också? Han skall handla med sig lite glansiga magasin till mig har han lovat och ännu mera karameller! :-)

Nej, nu får dom ta och ringa om biljävelen. Jag lär ju behöva den till jobbet imorgon, ahhh...



Fortsättning följer...

//Karin



Edit:
Ah, jag är hemma igen nu med bilen. Den låter fortfarande som Boeing 737 som går ner för landning. Dessutom har den bakdäck som är slitna, på gränsen till olagliga tydligen. Avgassystemet kostar en hel förmögenhet att laga, kanske sätter dom dit ett i guld vad vet jag? Kommer kosta typ 300 quid totalt, plus faktumet att dom inte fixade till det idag. Bra jobbat, tatueringsmannen! Åh vad jag gnäller, ja - jag gnäller över faktumet att jag har en fransk dekisbil från kallt nittiotal, istället för en fräsch och felfri BMW 1-serie som spinner som en katt. Det är la mest där skon klämmer... :-(

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, en bmw 1-serie är säkert problemfri.(ah, jo tjena!)