fredag 23 maj 2008

Långhelg med besök

Nu sitter jag och avnjuter mitt frukostkaffe i soffan, jag är nämligen flexledig idag och det är så gött! Har haft världens längsta sovmorgon! ringde nyss hem till familjen och stressade på dom lite, dom skall jag flyga Ryan hit idag! --> "Nej, du får inte ta med dig bilvårdsprodukter i handbagaget, det klassas som vätskor. Nej, dom ersätter dig inte när du får slänga skiten. Ja, ni måste ha pass med er. Nej, det regnar här. Nej, jag vill inte ha storlek 46 på min fotbollströja, tack..." :-)

Ikväll skall det såklart bjudas på proper English food, som jag skall laga så vi får väl se hur proper den blir. Imorgon skall vi åka till London. Det blir en heldag, med turistande, shopping och musikal (Grease). På söndag tror jag att vi åker ner till Brighton.

Det skall bli skönt med lite semester-feeling, jag börjar inte jobba förrän på tisdag igen! Har jobbat satan ett tag nu och hade ett stort heldagsmöte med både externt och internt folk igår, för att knyta ihop det projektet jag jobbat med. Bree van Der Kamp var med och hon hade tydligen fruktansvärd huvudvärk och svårt att koncentrera sig. Tillslut avbryter hon en av gubbarna som pratade och förklarar vänligt att vi faktiskt har en svensk bland oss som har svårt att hänga med när han pratar så forcerat. Det tog ett tag men så insåg jag att det är ju MIG hon menar - whot!?! - men jag hade inga problem att hänga med. Hade jag haft det så hade jag sagt det, tro mig. Shit, vad paff jag blev och förolämpad, inför alla mina kollegor också! Jag förklarade givetvis att jag inte hade problem att hänga med, men efter det pratade han ändå överdrivet tydligt och tittade rakt på mig i typ en kvart. Gissa om jag kokade över... Jag trodde att vi tjejer skulle hjälpa varandra, inte dumförklara varandra?.. Tog mig ett snack med hennes pretentiösa fejs sen, men till vilken nytta då liksom - om hon inte gillar mig så gillar hon mig inte och då får det vara.

Nej, det förstörde liksom den dagen. Att sedan Puggen låter som en hel jävla traktor pga trasigt avgasrör gör inte saken bättre. Jag och Matthew gjorde en räd bland hans cd-skivor, så jag har åtminstone lånat lite bra musik att lyssna på, så jag slipper höra brummandet. Just nu är det Adele och The Libertines som snurrar och gör mig på bra humör igen. Han har nästan bättre musiksmak än mig, Matthew.

I onsdags hände en rolig grej förresten. Vi åkte till Tilgate och powerwalkade och såg att grannarna höll på att greja med nåt i "trädgården". När vi kom tillbaka var dom i full gång att grilla och öla och vi blev inbjudna. Det var lägenhet 1 och 2 - en tjej i vår ålder och hennes mamma samt tre killar, som är så 100% gay man kan bli. :-) Dom jobbade som stewarts på Gatwick. Haha... det var så kul, som att vara på tjejmiddag fast ändå inte! Dom var faktiskt riktigt roliga, våra galna partygrannar. Dessutom hade tjejen en kattunge och det gjorde mig överlycklig att få gosa lite med en katt igen... Ja, det var nog veckans höjdpunkt det, onsdagsgrillfest. Till helgen hoppas jag att det väntar fler höjdpunkter när min goa lilla familj kommer hit.

Ha det bra därhemma!
//Karin
(Adele - Cold shoulder):

Inga kommentarer: