lördag 17 maj 2008

Sommaren var här och vände

Hej mina vänner! Här kommer en liten uppdatering, jag har haft en maratonvecka och inte bloggat på ett tag. Jag arg-bloggade häromdan, men publicerade aldrig det inlägget, utan åkte och arg-shoppade istället och då kändes allt lite bättre. Var lite lätt irriterad på Bree van Der Kamp, som fortsätter driva mig till vansinne. Det frestar på ens stackars tålamod, men jag har en benhård policy att kunna samarbeta med alla slags människor och det funkar - men tar ALL min energi. Nästa vecka är det nya tag som gäller, skönt. Jag har nämligen fått Matlab och Simulink (!) installerat på min dator nu och nästa vecka skall jag börja bygga matematiska modeller. Det ska bli jättespännande, tro det eller ej! Tur jag har detta ganska färskt i minnet, skrev ju trots allt KRT-tentan i somras så bring it on! :-)

Arvid jobbar på han med, han blev kallad för The Swedish genius i veckan och rider fortfarande på den hybris-vågen ;-) Han trivs utmärkt med sina växellådor, men gillar trafiken på M25:an mindre... mycket köer blir det. Han var i Liverpool i veckan och snart väntar jobbresa till Göteborg.

Förra veckan var det sommar i hela Europa, även på dom "brittiska öarna". På lördagen tog vi tåget ner till Brighton och det var LÖJLIGT mycket folk på de mysiga klappersten-stränderna! Jag var helt chockad, det kändes som att vi hade hamnat i ett charterparadis på Ibiza. Röda engelsmän så långt ögat nådde! :-) Vädret var ju helt underbart, stämningen helt grym och vi fick riktig semester-feeling! På kvällen grillade vi med engångsgrill här hemma i "trädgården", mysigt! På söndagen solade jag bikini i vår trädgård och svettades bort. Gött!


Veckan fortsatte med fint väder! Vi tog kvällspromenader i Tilgate Park och upptäckte att det finns ett fantastiskt japanskt näsduksträd där! Mycket vackert! På dagarna hade jag picnic-luncher i solen med tjejerna på jobbet (alla två...). Väldigt trevligt, eftersom jobbet ligger precis vid vattnet. Men vad som inte var så trevligt var att jag brände min arm i solen. Det blåste ju lite så jag kände inte att det brände. Solen är så satans stark på våren, men detta var ju helt galet - på kvällen fick jag vattenblåsor på hela armen! Blev skitskraj och räddningen blev kortisonsalva från Arvids överlevnadsapotek. Jaha, jag har solat i Australien, Asien och i svenska skärgården, men aldrig bränt mig så illa som på en picnic-filt i England... ;-)

Nej, nu skall jag forsätta vår ultimata slapparhelg. Vi gick ut starkt igår med en prima fredags-curry på lokala indiern. Vi bokstavligen rullade därifrån och in på den flashiga baren bredvid, där jag rundade av med en fin Strawberry daiquiri. Ikväll funderar vi på ett biobesök och innan dess skall jag göra exakt ingenting, bara ta igen mig efter en hård vecka. Kanske sy in en kjol (sy in, hörde ni det!?) och följa Gbg-varvet på radio city. Imorgon får man la städa lite inför finbesöket nästa helg. ;-) Jag lägger upp lite bilder från förra helgen i Brighton nedan. Hoppas ni har en go helg därhemma allihopa!

//Kramar






























1 kommentar:

Anonym sa...

Maaj gaaad va mycket folk!