tisdag 6 maj 2008

Lyxhelg i Dublin

Långhelg betyder storstads-weekend betyder att vi spenderade helgen i härliga, fina Dublin! Här lever man dink-livet fullt ut och slår på stort - flott hotell mitt i stan, goda middagar i mysiga Temple Bar och helt sanslös shopping.

Dublin är verkligen en härlig stad, det finns så mycket att se och göra. Vi siktade in oss på Guiness-museet och Temple Bar. Många Guiness blev det och en hel del live-musik på irländska barer. Jag shoppade loss på Grafton Street och kom hem med både vårjacka och äckligt dyra vårskor och ett stort, svart hål i plånboken. Lyxfällan, någon?...








Hade en toppenhelg och var helt totalt slut när vi kom hem igår kväll. Imorse orkade inte nån av oss gå upp i tid och det var tungt med motivationen. Jag håller på med världens tråkigaste projekt på jobbet just nu, det är 20 dagars heltidsarbete för vår teknikavdelning, dvs "framtidsprojekt". Nej, man skall inte klaga (ggaaahh-joooo-det-ska-man), men detta projektet är inte direkt det jag vill hålla på med, för det handlar NOLL och ingenting om det jag egentligen sysslar med... Det värsta är att alla andra i projektet är heeelt uppslukade av detta intressssanta ämne och mer än gärna drar ut ett entimmesmöte till två timmar och jag klämmer så frenetiskt på min röda stressboll så den blir helt sned, för jag har fasen annat att göra också. Förra veckan bestämde sig projektledaren för att tidigarelägga deadlinen med en vecka. En vecka, bara sådär. "Jag förväntar mig inte att du skall jobba övertid med detta", får man höra då. Och sedan - det knäppaste av allt - så bjuder hon hela min avdelning på hembakat för att släta över sitt ondskefulla beteende och jag får verkligen Bree Van de Kamp-vibbar och tänker att kvinnan är fan galen! Så nu måste jag tokskriva rapport hela denna veckan och det suger...

Ahhh vad skönt att få beklaga sig över det, tack-ska-ni-ha. Och alla framtida arbetsgivare har härmed strukit mig från sin potentiella karriärs-lista och avskrivit mig som lat. Det är lugnt, jag kan bjuda på lite hembakt så är vi väl kompisar igen sen, eller?...
//soliga hälsningar... :-)

Inga kommentarer: