lördag 31 maj 2008

Var är våran sol?

Läser på GP att det är många bränder pga hettan (!?!). Sånna bekymmer har inte vi denna helgen, tyvärr... Och det kanske är tur det, för nu när kjolarna och piratbyxorna från förra året åker fram har jag ett problem. Det är ett jäkla angenämnt problem faktiskt, men det försätter mig i lite av en kläd-kris. :-) Idag har Puggen varit hos doktorn och äntligen fått ett nytt rör, så nu spinner den som en katt igen och jag slipper skämmas. Annars händer det inte mycket denna helgen. Jag inledde helgen med ett coolt dans-pass på K2 igår och åkte sen hem för att möta upp Arvid, som precis kom hem från Göteborg igår. Han hade väskan full av godsaker, så imorse åt vi svensk frukost med hönökaka och hushållsost + kaviar (ja, samtidigt). Vi drar ju snart hem igen, när jag tänker efter - midsommar. Kan inte fatta att det blir juni imorgon, vi kom ju precis hit liksom?... Snart är det födelsedagar (tvitvi) och snart får vi trevligt besök igen, av Mörtzellarna denna gången. Det kommer bli lugna puckar jämfört med förra helgen, när galna familjen var här!... :-)

[- En bild säger mer än tusen ord...]

Imorgon skall jag leta upp ett solarium, för att åtminstone få en hint om hur vädret ("hettan") är i exotiska Göteborg. ;-) För en gångs skull har ni bättre väder än oss på "brittiska öarna". Ha en fortsatt bra helg alla och njut av sommaren!

/Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Lillebror Viktor fyller elva år från 30 idag. Ni har 36 minuter på er att gratulera, svensk tid. Skynda, skynda (om ni inte redan gjort det!)