onsdag 4 juni 2008

Jag har blivit mormor

Åh, idag tittade solen fram på oss! Tack för att ni äntligen delade med er lite av den, era solgrisar. Så idag var det givetvis picnic-lunch och ceasarsallad i parken vid vattnet med Carla, himla trevlig det. Och jag är på sabla bra humör eftersom allt har löst sig så bra med tillbaka-på-skatten och löneökning och framför allt är det juni - och officiellt sommar!

Idag såg vi två rådjur och minst 15 vildkaniner på vår powerwalk i Tilgate Park. Rådjuren var kanske fem meter från oss och stirrade med sina fantastiska rådjursögon, innan dom hoppade iväg in i skogen. Åhhh, Bambi, tänkte jag. Ahhh, mat, tänkte Arvid. Sen kutade vi iväg som två sportdårar. (Kan någon snälla påminna mig om att jag hade bäst kondition av alla i laget en period när vi spelade handboll?!?..)

I helgen ringde det ett konstigt nummer på min telefon och jag svarade och fick ett "HAPPY BIRTHDAY" i örat. Eeeh, det är inte förräns den 11 juni, men - vem är det?.... Och det var Damian från Australien, som hade missat en etta i 11. :-D Han berättade att han skulle säga upp sig och flytta från Noosa till Saudi Arabien, för att jobba några år där. Och då är det jättenära London, klart han kommer och hälsar på! Han hade så mycket att berätta och kalven som kom när jag var hos honom i Noosa (den vi döpte till Karin) har själv precis fått en kalv, så nu är jag mormor! Till helgen fyller Damian jämnt och han skall ha värsta feta bbq-festen i Noosa och jag är inbjuden, skall fundera på saken... :-) Gud vad glad jag blev att han ringde!

26 år fyller jag nästa onsdag. Det är närmare 30 än 20, say no more. Jag önskar mig en röd Eva Solo-karaff samt biljetter till Björn Gustavsson i höst, inklusive flygbiljetter och hotellövernattning på Elite. Och en fräsch bil. Tror det var allt.

Fem veckor till semestern. Två veckor till midsommar. Fokusera. Till helgen börjar EM och Sverige är rankat 30:de i världen. Det är 26 placeringar sämre än Spanien det. Men jag tror fortfarande på succé och alla på jobbet kommer att vara tacksamma över att dom åtminstone känner en svensk och visst, delad glädje är ju dubbel glädje. ;-)

//Karin


Inga kommentarer: