onsdag 25 juni 2008

Midsommarhelgen

Vi var hemma över midsommar, såklart, svennebanan som man är. Vi åkte hem på torsdagkväll och möttes av världens godaste jordgubbstårta hemma i Björlanda och finfina födelsedagspresenter. Åter kändes det lite roligt att fylla år, jag älskar presenter!.. :-) På fredagen mötte vi dubbel-A och lille NeoKooppen Eriksberg, för att handla midsommarmat. Det var ett kärt återseende, både med dubbel-A och med Kooppen faktiskt. Jag gick och klämde på bröd och blodpudding, prästostar och karameller. Och på Neo, som mest blev rädd när jag petade på honom. ;-) Det är ju våra hemtrakter, Eriksberg. Jag passade på att göra en räd i vårt förråd och hämta med mig lite skor och klänningar. Trodde jag skulle drabbas av major hemlängtan, men det kändes bra. Vi är inte alls redo för att åka hem än på ett bra tag. Det vi riktigt, riktigt saknar är våra vänner, så därför är det gott att komma hem och hälsa på emellanåt!


Midsommar blev lyckad som vanligt! :-) Vi grillade gudomliga grillspett, åt jordgubbar och gjorde potatissallad a´la Mie. Fina grejer! Sen smygköpte jag och Anna godis och snacks för flera hundra, som vanligt. Och som vanligt var vi alldeles för mätta för att orka klämma i oss det... Jag fick ännu mera presenter och Arvid fick en fin whiskey och var alldeles rörd över det. Det var en riktigt trevlig kväll. Tack för det!

På söndagen var det dop för Neo. Det är inte varje dag man går till kyrkan i finaste gåbort-kläderna, det borde vi göra oftare för det var hur trevligt som helst! Kanske inte själva kyrkgrejen i sig, men att träffa alla som var där! :-) Linda och hennes lille bebis, vilket charmtroll! Veronica var där med sin 2-åring och en till på G i magen! Annas syskon kände man inte igen, för dom var ju helt stora. Och jag fick kram av både Mie och Mikael. Alla var så gulliga och undrade hur det var i England, det var kul att höra för man tror att man alldeles glömts bort ibland när man ses så sällan. Ja, det var trevligt, verkligen! Sedan var det fin mottagning med massor av god mat och Neo var tröttare än Gais av all uppståndelse. Sötisen! Vi fick stressa lite för vi skulle med flyget, men vi var så glada att vi hann vara med!

Nu har vi ett par veckor kvar till semestern. Vi skall ha tre veckor och alla kollegor är helt chockade över vår långa semester! Min chef: Du vet väl att du inte har några dagar kvar sen?!?!.. Eh, ja? Tydligen väldigt skandinaviskt att ta flera veckor i rad, men det ska bli gött! Första dagen på semestern kommer börja med Lasse Winnerbäck i Slottskogen, längtar! Känns lite segt med motivationen tills dess bara, Matlab fortsätter bråka med mig och japanerna fortsätter att missuppfatta allt man säger. Ah, well... ;-)

Ikväll är det äntligen fotboll igen. Vi har haft abstinens i två hela dagar på mitt jobb och redan analyserat sönder matcherna. Tillochmed Arvid är taggad och säger saker som "offside, dåååmarnn!!" och "tyskarna har inga ytor, bra försvaaaar!" Han har blivit ett riktigt sportfreak, han krossade mig dessutom i spurten igår i Tilgate park. Vad kommer härnäst? Stavgång? Fotbollssöndag?..

På lördag skall vi gå på fest hos min chef, det blir intressant. Annars har vi inga helgplaner förutom att sova. Jag skall plugga in min talbok och bara stanna i sängen, känns det som. Bit ihop och kom igen - 16 dagar till semestern och imorgon är det löning (med retroaktiv lönehöjning dessutom, efter myyycket om och men... ;-). Ha det bra!

//Kramar

Inga kommentarer: