söndag 8 juni 2008

Trettio minus fyra, here I come...

Första veckan av sommaren har passerat, dock något svalare här än hos er. Idag var det faktiskt en kanondag, så vi åkte till vårt lilla smultronställe inte långt från Crawley. Det är en stor, fin sjö med massa grönt omkring, där man kan ligga och pressa! Inget bad dock, men det var riktigt härligt ändå med lite picnic.


Igår var vi på utflykt med Moosehuntern (som Volvon kallas här). Jag hade föreslagit Stonehenge, men Arvid var tydligen inte upplagd för att titta på stenar. Istället åkte vi till Scotney Castle, som Arvid hade spanat in på Google earth. Det var väldigt mysigt och fint. Vi stannade i en liten engelsk by på vägen hem och tittade i roliga affärer och käkade pub-mat, som sköljdes ner med en iskall pint. Det var en bra dag!


ÄNTLIGEN har fotbollen börjat! Jag har organiserat med en liten fotbollsvägg på jobbet, med matchprogram, sveriges laguppställning och en svensk flagga. :-) I fredags drog vi lott om vilka lag som kommer till final. Jag drog Polen mot Frankrike, en riktig högoddsare, för vi vet ju alla att det blir Sverige mot Tyskland. :-D Fredag var en riktig Sverige-dag! Vi firade svenska nationaldagen med ballerinakakor och lite svensk kuriosa. Dessutom hade Matthew varit i Oslo och köpt med sig - pingvinlakrits!!! - vilken kille!!! Dessutom är det ju bara jag som gillar lakrits, hehe.... Ja, så mycket har jag aldrig firat en nationaldag innan, men man är ju aldrig så svensk som när man är utomlands!..


Nästa vecka blir händelserik. Dels fyller jag år, det viktigaste av allt, och jag skall firas med en proper middag och fancy presenter och allt det där, givetvis. (Sista dagarna som ljuvlig 25-åring, snart är jag tant vare sig jag vill eller inte.) Dessutom spelar Sverige sin första match i veckan, det kommer bli en pärs. Och till helgen får vi finbesök igen, då kommer Arvids familj, eller delar av den åtminstone. Det skall bli trevligt och vi har massa roliga planer! Hoppas på fint väder! Jag har ett meddelande till Viktor - för han är nog den enda som har koll på att det faktiskt är match på lördag... --> Ta med din sverige-tröja, jag lovar att vi skall se matchen och vi skall vara grymma supportrar! (Det kanske blir framför TV:n, men ändå... grymma supportrar ska vi vara!..)


Nu är det middagsdags, korv stroganoff med "riktig" falukorv (tysk) och sen blir det ännu mera fotboll! Ha det bra!

//Karin o Arvid

Inga kommentarer: