måndag 9 juni 2008

Glöm inte momsen...

Sommaren är tillbaka på dom brittiska öarna, det är hur gött som helst och mina ben är dom vackraste i hela Storbritannien, för dom lyser bruna! Den enda nackdelen är att man måste jobba på sånna här vackra dagar. Och att jag inte har AC i Puggen, jag svettas halvt ihjäl, det är en trafikfara att köra runt i en 40-gradig bil! Men, men, nu är det sommar iallafall!


Fick ett telefonsamtal idag:

Pappa: Heeeejjje lilla stuuumpan!
Jag: Eh, hej?
Pappa: Ja, eeeeh, haha, allstå - det är ju pinsamt dethär... men jag, ja, alltså..
Jag: Vad?
Pappa: Ja, jag tänkte på momsen! Det var det enda jag hade i tankarna!!
Jag: Momsen?...
Pappa: JA, momsen! Om man glömmer den så får man problem! Så att, ja, pinsamt alltså...
Jag: Alltså, jag fyller inte år förräns på onsdag, om det var det du tänkte på?
Pappa: Men du fyllde ju igår, den 11:e?!
Jag: Den 11:e är på onsdag.
Pappa: Momsen... den skulle in igår såatt.

*tystnad*

Pappa: Åh fan... det är ju maj det här... Jaja, den 11:e är på onsdag ja. Och igår skulle momsen in.
Jag: Jaha, då säger vi så då.


Som sagt. På onsdag fyller jag år, 11:e JUNI. Och momsen skulle in igår, om ni hade missat det.

Här är en bild på min fantastiska foto-tavla, som jag tittar på om jag saknar hemma. Viggo fick vara med på ett hörn, men jag byter nog ut det. Gör helt ONT i hjärtat av att titta på honom, mitt lille bortadopterade kattskrälle, som jag saknar honom!... Alla ni andra med såklart. Hoppas vi ses på midsommar! Nu skall jag titta vidare på Holland, som fullkomligt krossar backslick-land. Holland är för övrigt mitt hetaste tips på att ta hem hela EM (förutom Sverige då...) - kom ihåg vart ni hörde det först!


//Kramar

Inga kommentarer: