onsdag 4 februari 2009

Ett inlägg om ingenting (eller möjligtvis Torres häck)

Väldigt vilken kallabalik det blev över lite snö. Mig gick det dock ingen nöd på, jag har jobbat hemma och fått mer gjort på två dagar än vad jag får på en vecka på jobbet, där det skall springas hit och dit och gås på möten och hållas på. Eller glo på vår provning som fuckar up sig (ursäkta uttrycket) var och varannan minut och ger mig sura uppstötningar. Nej, jag har haft det hur bra som helst här hemma, med en laptop och full remote access. Prima liv. Jag förbereder mig för den dagen jag skall driva mitt egna framgångsrika företag och jobba hemifrån mest hela tiden (i mysbyxor) och dra in fett med cash, såklart.


Men ack vad tråkigt det blev efter ett tag, med noll mänsklig kontakt. Pratade hål i huvudet på Arvid när han kom hem. Han vågade sig ut på M25:an med Laxen. Men så kör han inte en bil med världens bredaste däck och en matchvikt på 500 kilo. Puggen hade varit värre än Bambi på hal is nedför A23:ans alla backar och krön. Huh!!

Och på tal om att köra bil så ryktas det om att Anna har tagit körkort! :-) Vilken härlig nyhet, bra jobbat Dofsing!

Imorgon skall jag tydligen ägna en halv dag åt att undervisa en japansk klient om vår modell i Matlab/Simulink (!). Jag. Undervisa. I. Matlab. Sug på den säger jag bara... ;-) Imorgon kväll är det netball träning och sen är det nästan helg igen! Till helgen ryktas det om en tjejkväll i söder med rödvin, mat och skvaller... inte helt spikat än, men erkänn att det låter spännande! Fortsättning följer...

Nu skall jag titta på Fernando Torres häck i 90 minuter. Det är nån fjantcupmatch mot Everton, men alla vet att det bara är ett svepskäl för att få titta på vackra Torres. (Gerrard är inte mycket att titta på däremot, han haltade ju av efter en kvart ändå. Och han är dessutom KAPTEN i mitt värdelösa Fantasy Premier League lag, sämre än gais är han - shape up latmask, tur för dig att det inte är en PL match!)
/Puss puss

Inga kommentarer: