måndag 9 februari 2009

Girlie sleepover och solsken

Sitter helt avdäckad i soffan efter att ha kastat mig över pasta med pesto, dagens fantasifulla middag. Det blev en töntlunch framför datorn idag på jobbet, hatar sånna dagar! Hela den här dagen har skrattat mig i ansiktet, minst sagt, det suger. Project from Hell part II ångar vidare...

Men jag loggade inte in för att sitta här och gnälla. Det vänder väl förhoppningsvis snart. Jag har massa annat skoj att berätta om. Först och främst är det kul att se att vi haft massa besökare på bloggen de senaste dagarna bara! Undra vilka ni är... Jag kan meddela att all äcklig snö är borta nu, eller rättare sagt den har dragit norrut. Kom ett ordentligt snöfall i fredags, jag panikade och körde i 30 km/h sista biten hem (som alla andra på motorvägen), det gick brett som min bror skulle ha sagt...

Denna helgen bjöd däremot helt otippat på STRÅLANDE SOLSKEN! Det var vår i luften! Inte klokt, från den ena extremen till den andra. Jag spenderade helgen i söder vid havet i Worthing (väster om Brighton). Jag och Carla var hos Marie för att ha en äkta girlie sleepover, med middag, film och massa rödvin! Carla och Marie är tjejerna från jobbet, vi spelar även netball ihop i Brighton. Dom är världens goaste, vet inte hur jag skulle klara mig här utan dom båda!

Jag hade bakat kladdkaka (så svenskt det kan bli) och vi åkte och storhandlade på lördagskvällen. Massor av choklad, chips, mer choklad, grädde till chokladkakan och vin. Det var så mysigt att laga mat ihop och skvallra om allt och alla. Vi sov över och spenderade halva soliga söndagen nere vid havet. Det var så härligt! Lukten av hav och vinden och måsarna, det påminde mig om hemma. Det var så soligt att jag fick fräknar! Vi fikade på ett café precis vid vattnet, efter att ha strosat runt och shoppat litegrann. Sedan åkte jag hem till Crawley igen och käkade shiskebab med mitt älsk.
[Marie t.v och Carla t.h]















Arvid hade också en kul lördag! Han åkte till London och mötte upp med ett jättestort gäng, hälften var svenskar med nån slags anknytning till Ford. Dom käkade på Garbo, en svensk restaurang på "den svenska gatan" (typ vid kyrkan). Arvid åt gräddstuvad pyttipanna och bjöd på snus till den som ville smaka. Han hade tydligen en kanonkväll! Tyvärr kan jag inte återge mer än så och inga foton har jag för han "hade ingenstans att ha kameran". Jag lägger upp ett annat kort istället, ett där han krossar mig i yatzy för typ tionde gången i ordningen... Jag - aka yatzy-Karin - har fått storstryk i flera veckor! Bådar inte gott inför Egypten Kurth!! Jag får toppa formen...





Ha det fint,
/Kramar

Inga kommentarer: